Preskoči na sadržaj
Naslovnica » Bilten » Bilten br. 2/2020 » Županijska lučka uprava Cres

Bilten br. 2/2020

Županijska lučka uprava Cres

Županijska lučka uprava Cres

1. Za početak, molim Vas predstavite nam ukratko projekt „Rekonstrukcija i dogradnja zapadnog dijela luke Cres“.

S realizacijom građevinskog dijela projekta Rekonstrukcija i dogradnja zapadnog dijela luke Cres smo započeli u lipnju prošle godine te smo do sada realizirali preko 60 posto projekta. Riječ je o dosad najznačajnijem projektu od osnivanja Županijske lučke uprave Cres i jednom od najvećih ulaganja u pomorsko dobro na području Primorsko-goranske županije, vrijedan gotovo 40 milijuna kuna, od čega je čak 29,2 milijuna kuna sufinancirano kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija.

Zahvaljujući kvalitetnoj suradnji i otvorenom dijalogu s Primorsko-goranskom županijom te predstavnicima Grada Cresa, kao i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, danas se možemo pohvaliti činjenicom da će stanovnici otoka Cresa do kraja iduće godine dobiti kvalitetnije lučko pristanište i uređeni pristupni pješački put do centra grada, a sam grad Cres novu, moderniju vizuru. Drugim riječima, realizacijom ovog projekta stvorit ćemo temelje za razvoj i povećanje broja cjelogodišnjih linija prema županijskom središtu, otocima cresko-lošinjskog arhipelaga, kao i gospodarskim centrima u okruženju te, ono najvažnije, poboljšati vezu s medicinskim i obrazovnim centrima. Upravo su kvalitetno pristanište i kvalitetna linija preduvjet za očuvanje života na otocima te temelj za daljnji razvoj lokalnog gospodarstva i turizma. Iako je turistička sezona trenutačno upitna zbog situacije s pandemijom korona virusa, uvjeren sam kako će se u narednom razdoblju smanjiti gužve i zakrčenost prometa u luci koje su u ljetnim mjesecima dosad bile učestale.

Također, projekt podrazumijeva i izgradnju vanjskog lukobrana dužine oko 185 metara i širine oko 6 metara, čime će se povećati stupanj zaštite od udara valova i vjetra, što je nerijetko znalo negativno utjecati i na imovinu naših sugrađana. Drago mi je što će takvi scenariji uskoro biti stvar prošlosti te što će, uza sve spomenuto, naš otok dobiti odgovarajući privez na vezu za linijske brodove u cjelogodišnjoj linijskoj plovidbi, kvalitetniji pristup mjestu ukrcaja za osobe smanjene pokretljivosti, veću dostupnost putničkog terminala vozilima dostave i hitnih službi, kao i kvalitetan i sigurniji pješački pristup. Dakle, realizacijom projekta općenito će se unaprijediti lučka infrastruktura Cresa, a time i povećati kvaliteta usluge građanima te svima koji rado posjećuju naš grad i otok.

Ono zbog čega smo posebno ponosni je činjenica da će naša luka Cres biti jedna od rijetkih u Hrvatskoj u kojoj će se moći prazniti crni i sivi tank, čime svakako dugoročno doprinosimo očuvanju okoliša. To je jedna od osnovnih premisa u našem poslovanju, a sad smo na korak do toga da zaokružimo priču o očuvanju creskog arhipelaga.

2. Koje pripremne aktivnosti ste vi kao korisnik poduzeli za što uspješnije savladavanje eventualnih prepreka koje se događaju tijekom provedbe projekata?

Za uspješnu provedbu projekta ključna je kvalitetna priprema projektne dokumentacije, kao primarni temelj za realizaciju svih planiranih aktivnosti, kao i priprema troškovnika u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi. Drugim riječima, preciznim i detaljnim definiranjem i planiranjem svakog pojedinog koraka u projektu stvaraju se preduvjeti za njegovu efikasnu provedbu. Naravno, ključan je i kvalitetan tim s kojim svakodnevno surađujete i razmjenjujete informacije, koji obuhvaća različite djelatnosti i koji se međusobno nadopunjuje, upravo kako bi se projekt razvijao prema planu.

3. Što biste, na temelju svog dosadašnjeg iskustva, poručili drugim korisnicima projekata? Na koji način se dobrim planiranjem može prevenirati eventualna otežana provedba projekta?

Kao što sam istaknuo, važna je kvalitetna priprema građevinske projektne dokumentacije te dokumentacije za nadmetanje i troškovnika, budući da na taj način izvođač radova dobiva konkretne smjernice na koji se način projekt mora razvijati, kako bi mogao unaprijed definirati i planirati dinamiku radova. Upravo zato, sve se aktivnosti u sklopu našeg projekta Rekonstrukcija i dogradnja zapadnog dijela luke Cres odvijaju u okviru planiranih termina, i ono najvažnije, nije ih zaustavila ni korona kriza tijekom koje smo aktivnosti na terenu prilagodili mjerama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Kriznog stožera Ministarstva zdravstva te drugih nadležnih institucija.

4. Koji dio provedbe projekta vam je najizazovniji?

Javna nabava svakako je najizazovniji dio projekta budući da je, za početak, ključno okupiti sve sudionike projekta kako bi uopće mogla započeti njegova realizacija. Drago mi je što u našem projektu imamo kvalitetne kolege i suradnike čiji će predani rad rezultirati novom vizurom i identitetom grada Cresa, a naši sugrađani dobiti lučku infrastrukturu koja odgovara standardima 21. stoljeća.

Bilten
Povratak na vrh