Dragi korisnici,

tijekom mjeseci trećeg kvartala ove godine nastavili smo zajedno predano raditi na realizaciji vaših projekata, kojih SAFU trenutno u provedbi ima oko 680 ukupne vrijednosti ulaganja od preko 33 milijarde kuna.

Jedan od tih projekata je i 27,7 milijuna kuna vrijedan „Centar za nove tehnologije i poduzetništvo Trokut“ koji je nakon 37 mjeseci provedbe uspješno priveden kraju te vam ga detaljnije predstavljamo u rubrici „Vi imate riječ“.

Uz projekte koje već imamo u provedbi, u razdoblju od početka lipnja do kraja rujna, dodali smo u naš portfelj dodatnih 190 projekta ukupne vrijednosti 6,5 milijardi kuna od čega je gotovo pet milijardi kuna bespovratnih sredstava. Stoga je treći kvartal 2020. za SAFU, najuspješniji kvartal po broju ugovorenih projekata od početka ugovaranja u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“.

Samo u rujnu su potpisani neki od najvećih projekata u okviru OPKK-a, a radi se o 996 milijuna kuna vrijednom projektu e-Škole te projektu nabave 21 novog elektromotornog vlaka za koji će se izdvojiti 1,3 milijarde kuna i kojim se po prvi put u povijesti Republike Hrvatske nabava novih vlakova sufinancira iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Za sve vas nove Korisnike, kako bi vam olakšali prve korake nakon potpisa ugovora, nastavili smo s organizacijom i održavanjem uvodnih edukacija, koje od pojave COVID-a 19 održavamo online i za koje pokazujete veliko zanimanje. Osim uvodnih edukacija nastavili smo i s edukacijama na temu Nepravilnosti kako bi s vama podijelili naše dosadašnje iskustvo i prezentirali vam najbolje prakse prilikom ugovaranja nabava i realizacije projektnih aktivnosti, a sve u svrhu smanjenja prijava sumnji na nepravilnost u okviru projekata čiju provedbu pratimo.

Uz 13 održanih edukacija pristupili smo i izradi nove Upute za pripremu i provedbu postupaka jednostavne nabave i njezine provjere za sve naše korisnike bespovratnih sredstava koju smo objavili na našim mrežnim stranicama (poveznica: Uputa korisnicima-jednostavna nabava) i koju vam predstavljamo kao „Temu broja“. Objavom ovakvih uputa cilj nam je da naši korisnici u bilo kojem trenutku mogu doći do njima potrebnih informacija koje će im pomoći u što uspješnijoj realizaciji ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

Navedena uputa temeljena je na našem iskustvu, a intencija nam je djelovati i informirati unutar odredbi primjenjivih propisa, osiguravajući primjenu uputa nadležnih tijela u sustavu upravljanja i kontrole ESI fondova, ali i tijela Europske komisije, a na način da svi korisnici bespovratnih sredstava budu pravovremeno upoznati s činjenicama važnima za provedbu ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava kao i svim novostima iz svijeta EU fondova koje se tiču realizacije projektnih aktivnosti, što ćemo nastaviti raditi i u narednom razdoblju.

S poštovanjem,

Tomislav Petric, ravnatelj

Grad Šibenik

1. Za početak, predstavite nam ukratko projekt „Centar za nove tehnologije i poduzetništvo Trokut“.

Poslije uspješno provedenih projekata obnove i revitalizacije šibenskih tvrđava Sv. Mihovila i Baronea, Grad Šibenik je krenuo u novu vrstu projekta usmjerenog na budućnost. Odabran je put razvoja IT sektora kao strateškog pravca razvoja Grada Šibenika.

Trokut je usmjeren na tri kategorije korisnika: poduzetnike početnike kojima se nudi subvencionirani zajednički radni prostor i mentorski program, mlade kojima se nudi obrazovanje iz It sektora i digitalne nomade kojima se stvara dom na području Šibenika. Ključne usluge su usluge mentoriranja, edukacija i organizacije evenata. A Trokut osim ugodnog i modernog dizajniranog prostora nudi 4 ureda, tri dvorane i učionicu, sale za sastanke, 28 funkcionalnih radnih jedinica te mnoštvo opreme od računala do virtualnih naočala.

2. Koje pripremne aktivnosti ste vi kao korisnik poduzeli za što uspješnije savladavanje eventualnih prepreka koje se događaju tijekom provedbe projekata?

S obzirom na bogato iskustvo iz prijašnjih infrastrukturnih projekata naglasak je stavljen na kontrolu troškovnika i pripremu dokumentacije za nabavu kao kritičnih točaka svakog projekta. Istovremeno smo radili i na pripremi aktivnosti novog poslovnog subjekta koji bi trebao upravljati Centrom za nove tehnologije i poduzetništvo Trokut jer završetkom projektnih aktivnosti počinje realizacija poslovanja Trokuta. Posjet institucijama sličnih djelatnosti kao i konzultacije s stručnjacima su nam pomogli u definiranju modela poslovanja i organizacije Trokuta.

3. Što biste, na temelju svog dosadašnjeg iskustva, poručili drugim korisnicima projekata? Na koji način se dobrim planiranjem može prevenirati eventualna otežana provedba projekta?

Prvenstveno bih preporučio svim korisnicima da koliko god se bilo koji problem u provođenju projekta činio nerješiv da se na kraju svaki problem riješio i da nema odustajanja. Važno je znati cilj i imati tim ljudi koji provode projekt jer ustrajnost i timski rad su presudni za uspjeh.

4. Koji dio provedbe projekta vam je dosad bio najizazovniji?

Grad Šibenik je već jako dugo izuzetno uspješan u provedbi projekata financiranih iz vanjskih izvora, stoga ne možemo reći da smo imali većih poteškoća u provedbi projekta. Najizazovniji dio nastupio je nakon završetka provedbe projekta, u smislu daljnje, što uspješnije eksploatacije Centra Trokut. Odabran je model poslovanja poduzetničkog inkubatora, jer donosi dugoročne koristi s naglaskom na strateški razvoj IT sektora u Šibeniku.

Skip to content