21. novi elektromotorni vlak svečano pušten u promet

Vožnjom 21. elektromotornog vlaka na relaciji Zagreb-Zabok-Zagreb obilježen je završetak projekta obnove voznog parka HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) novim elektromotornim vlakovima, ukupne vrijednosti preko 170 milijuna eura.

Novi će, 21. vlak u oba smjera povezivati Glavni kolodvor Zagreb i Zabok, a današnjoj prigodnoj vožnji na toj relaciji su nazočili državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Dragan Jelić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) Željko Ukić, predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak, a vožnji su se pridružili i učenici završnih razreda Tehničke škole Zagreb koji se obrazuju za željeznička zvanja te umirovljenici iz Udruge umirovljenika Sesvetska Sela.

Predsjednik Uprave HŽPP je istaknuo kako je ovo prvi veliki EU projekt HŽ Putničkog prijevoza, čime je značajno podignuta kvaliteta prijevozne usluge za putnike.

„Ukupno je trenutno u prometu 61 niskopodni vlak, čime je značajno obnovljen vozni park. Tu se neće stati, pa tako bi ove godine na pruge trebala doći i dva baterijska vlaka, za koja su osigurana bespovratna sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Oni su početak novog izazova, obnove voznog parka za neelektrificirane pruge”, poručio je Ukić i dodao kako se nabavljaju i elektrodizelski vlakovi za relaciju Zagreb-Split, kao i još osam baterijskih vlakova.

Državni tajnik Gospočić je naglasio kako je isporukom 61. niskopodnog elektromotornog vlaka, MMPI tek na pola puta do ostvarenja svog strateškog cilja, a to je osiguranje flote od 120 novih motornih vlakova raznih generacija.

Apostrofirao je i pripremljenih “stotine projekata” u željezničku infrastrukturu, vrijednih više od šest milijardi eura, koji bi trebali rezultirati “renesansom” željeznice.

“Očekujemo da za deset godina budemo ne na razini EU-a već među prve tri zemlje Unije po kvaliteti i sigurnosti željezničkog sustava”, izjavio je Gospočić.

Predsjednik Uprave Končara Kolak je izrazio zadovoljstvo uspješnim okončanjem ovog projekta, istaknuvši kako su visokosofisticirani vlakovi jedan od najsloženijih proizvoda hrvatske industrije, koji pokazuju njenu konkurentnost, kao i konkurentnost Končara na svjetskom tržištu.

Prva tri vlaka za gradsko-prigradski prijevoz u promet su puštena u prosincu 2022. godine. Tijekom 2023. u promet je pušteno osam vlakova za gradsko-prigradski i šest vlakova za regionalni prijevoz, a u 2024. još četiri regionalna vlaka. Gradsko-prigradski vlakovi voze na području Grada Zagreba, a regionalni vlakovi na elektrificiranim prugama u RH, odnosno od Zagreba prema Vinkovcima, Sisku, Novskoj, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci.

Izvor: HINA/HŽPP

Skip to content