Projekt se sa 38 posto sufinancira iz pretpristupnog fonda Europske unije ISPA.
Ministar financija Ivan Šuker tom je prilikom rekao kako je Memorandum o financiranju obnove dionice pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica potpisan u ukupnom iznosu 75,7 milijuna eura od kojih Europska komisija iz ISPA programa sufinacira projekt s 38 posto, dok su preostala sredstva iz državnog proračuna. No, na međunarodnom natječaju uspjeli smo ugovoriti poslove za 60,1 milijun eura, čime smo državnom proračunu uštedjeli ne malih 15 milijuna eura, rekao je Šuker.
Prema riječima šefa Delegacije Europske komisije u Hrvatskoj Vincenta Degerta, obnova željezničke pruge na dionici Vinkovci-Tovarnik-državna granica financijski je najveći projekt u Hrvatskoj koji se finacira iz pretpristupnih fondova EU i prvi kojim se sufinanciraju ulaganja u željezničku infrastrukturu.
Degert je ujedno zahvalio Ministarstvu financija na, kako je rekao, dobro odrađenom poslu pripreme projekta dodajući kako je riječ o obnovi dijela desetog koridora traneuropske željeznice (Salzburg-Zagreb-Vinkovci-Skopje-Solun) koji je od velike važnosti za Hrvatsku i Europsku uniju.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta podsjetio je kako je zadnji remont pruge na dionici Vinkovci-Tovarnik izvršen još 1974. godine s projektiranom brzinom do 120 kilometara, dok kao posljedica ratnih razaranja brzina na toj pružnoj dionici danas iznosi svega 40 kilometara na sat.
Nakon što do 2010. godine završi predviđena obnova, omogućit će se brzina vlakova od 160 kilometara na sat, naveo je Kalmeta.
Najavio je kako je na X. koridoru u dijelu koji prolazi Hrvatskom u pripremi i projekt obnove željezničkog čvorišta Zagreb te dionica Dugo Selo-Novska i Novska-Okučani, a koji će se, dodao je, vjerojatno financirati iz programa IPA.
Projekt obnove dionice pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica predviđa pružne radove na obnovi infrastrukture dvostrukog kolosjeka, izmještanje kontaktne mreže, modernizaciju i obnovu postojeće signalizacije, radove na šest željezničko-cestovnih prijelaza, telekomunikacijama te obnovu i uređenje deset željezničkih kolodvora i stajališta koji se nalaze na trasi.
Radove će obavit talijanske tvrtke Salcef Construzioni Edili e Ferroroviare SpA i Bombardier Transportation Italy SpA, dok je nadzor radova povjeren španjolskoj tvrtki Tecnica y Proyectos SA, čije su ponude ocijenjene najpovoljnijima. (Hina)