• EU logo
  • OPKK logo
  • EU fondovi logo
  • CEP logo
  • CEP Izvrsnost logo
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je sredstvima tehničke pomoći Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

31.10.2014. - Novosti

Obilježen završetak radova na projektu obnove dionice željezničke pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica

Dionica pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica, duljine33,5   km,dio je X. pan-europskog prometnog koridora koji je od velike važnosti za RH i EU. Obnova ove dionice prvi je projekt u Hrvatskoj koji se financira iz pretpristupnih fondova EU i prvi kojim se iz EU fondova sufinanciraju ulaganja u željezničku infrastrukturu. Ujedno je to i najveći infrastrukturni projekt financiran modelom pretpristupne pomoći i u financijskom i u fizičkom smislu.

Projekt je proveden kroz tri ugovora u visini od 59,5 milijuna eura koji su financirani sredstvima državnog proračuna RH i bespovratnim sredstvima EU s udjelom od 48 posto. Građevinske radove i radove na postrojenjima kontaktne mreže izvela je talijanska tvrtka Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., a sustav za prometnu signalizaciju i upravljanje prometom ugradila je tvrtka Bombardier Transportation Italy u konzorciju s talijanskom tvrtkom SITE S.p.A. Nadzor nad radovima obavila je tvrtka TYPSA Consulting Engineers & Architects.

Dovršetkom ovog projekta u prvom redu postići će se povećanje brzine vlakova, ušteda u održavanju građevinskih objekata, povećat će se kapacitet pruge te pouzdanost i sigurnost željezničkog prijevoza. Novost je i daljinski nadzor signalizacije i sustava za zaustavljanje iz novog centra na željezničkom kolodvoru Vinkovci.

Projektirani parametri na ovoj dionici pruge su brzina od160 km/hi osovinsko opterećenje od 22,5 t po osovini. Međutim, još nije moguće voziti projektiranom brzinom na 9 od 12 željezničko-cestovnih prijelaza nego50 km/hbudući da traje razdoblje u kojem se pomno promatra rad uređaja, a što bi trebalo završiti najkasnije do sredine 2012. godine.

Za praćenje i koordinaciju provedbe ovog projekta odgovorno je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, krajnji korisnik projekta je HŽ Infrastruktura d.o.o., dok je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) kao akreditirana agencija bila odgovorna za ukupno financijsko, tehničko i administrativno upravljanje i provedbu mjere. Sve institucije uključene u ovaj projekt pokazale su  zrelost i spremnost za provedbu budućih infrastrukturnih projekata koji će se multiplicirati ulaskom RH u EU.

Skip to content