Ugovor se sufinancira sredstvima Europske unije iz Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”, a potpisan je u nazočnosti ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijele Žalac, državne tajnice za more Maje Markovčić Kostelac te državne tajnica za promet Nikolina Brnjac.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 145.533.786,00 kuna, dok će se Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava, Lučkoj upravi Osijek za izgradnju terminala dodijeliti 117.567.474,53 kuna.
Projekt uključuje izgradnju obalne građevine dužine 240 m s dva veza, pristupne ceste dužine oko 300 m, željezničkih kolosijeka dužine oko 610 m, kranske staze te ostale lučke infrastrukture.
Izgradnja novog terminala pozitivno će utjecati na smanjenje prometnog zagušenja u centru grada Osijeka, sprečavanje mogućeg ekološkog zagađenja u blizini Kliničkog bolničkog centra Osijek, povećanje dostupnosti Osječko-baranjske županije te osiguravanje integriranog prekrcaja tereta na jednoj lokaciji.
Podsjetimo kako je Lučka uprava Osijek za pretovar rasutih tereta do 2015. godine koristila terminal izgrađen 1974. godine („stara luka“). Terminal se nalazio u središtu Osijeka, u neposrednoj blizini Kliničkog bolničkog centra Osijek te je stavljen izvan uporabe zbog početka realizacije projekta \”Unapređenje vodno – komunalne infrastrukture za Grad Osijek\”, sufinanciranog sredstvima EU iz Kohezijskog fonda. U ovom je trenutku područje \”stare luke\” gradilište novog sjevernog kolektora i prateće infrastrukture, a nakon čega će uslijediti izgradnja šetnice koja će se povezati s postojećom šetnicom od centra grada.
Realizacijom projekta podići će se ukupna razina zaštite okoliša pri prekrcaju tereta, povećati sigurnost brodova u luci, poboljšati dostupnost lučke infrastrukture kroz visoko kvalitetne prometne veze s novom lukom, te smanjiti operativni troškovi uslijed korištenja nove opreme i tehnologije. Ujedno, omogućit će se razvoj efikasnog intermodalnog transporta tereta, uz poboljšanje prometne produktivnosti i razvoj intermodalnih kapaciteta.
Projekt će pozitivno utjecati i na povećanje ukupnog udjela riječnog prometa u odnosu na željeznički i cestovni promet, kao i na ravnomjeran razvoj svih regija u Republici Hrvatskoj.
Zaključno, izgradnjom terminala grad Osijek dobit će prvu luku unutarnjih voda bazenskog tipa i prvu koja će imati usvojene europske standarde poslovanja čime će postati snažna logistička podrška ekonomiji Istočne Hrvatske.
Izvor: www.mppi.hr