• EU logo
  • OPKK logo
  • EU fondovi logo
  • CEP logo
  • CEP Izvrsnost logo
  • Izrada internetske stranice sufinancirana je sredstvima tehničke pomoći Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

31.10.2014. - Novosti

Predstavljena Studija nadzora i upravljanja pomorskim prometom

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u skladu s Pretpristupnom pomorskom strategijom i s ciljem usklađivanja hrvatskih propisa s pravnom stečevinom Europske unije započelo je s uspostavom VTMIS sustava. Projekt se realizira uz potporu EU iz PHARE 2005 programa koji je započeo u siječnju ove godine i čija će prva faza trajati 16 mjeseci. Uspostava VTMIS sustava omogućit će upravljanje pomorskim prometom, smanjenje broja nesreća na moru, bolje rezultate traganja i spašavanja na moru, smanjenje onečišćenja mora s brodova, bolje upravljanje lučkim resursima u poslovanju luka i poboljšanje efikasnosti kod kombiniranog prometa.

Vrijednost 1. faze projekta je oko milijun eura, od čega twinning projekt stoji 600 tisuća eura i sastoji se od jačanja hrvatskih administrativnih kapaciteta, u čemu su hrvatski partneri talijanska i finska pomorska administracija, a 386 tisuća eura je vrijednost studije koja definira tehničke, zakonodavne i institucionalne okvire uspostave takve službe u Republici Hrvatskoj.

Danas je 80 posto unutrašnjih morskih voda, teritorijalnog mora i ZERP-a pokriveno sustavom Automatske identifikacije brodova, a nabavkom radarske i VHF opreme do 2010. godine pokrit ćemo čitav Jadran i biti umreženi sa sustavom kontrole pomorskog prometa koji postoji u čitavoj EU, kazao je Babić.
Prema njegovim riječima, druga faza projekta stajat će oko 7 milijuna eura i osim nabavke opreme, za koju će natječaj biti raspisan ovih dana, čini i edukaciju djelatnika lučkih kapetanija kako bi se osposobili za VTMIS operatore.

Prema prijedlogu iz studije, koju su predstavili predstavnici talijanskog konzorcija sačinjenog od tvrtki Thetis, Rina Industry i D’ Appolonia, nacionalno središte službe bit će u Rijeci, a regionalni centri predviđeni su u Rijeci za područje Pule, Rijeke i Senja, te u Šibeniku za Zadar i Šibenik, dok je treći planiran u Splitu za područje Splita, Ploča i Dubrovnika.

Skip to content